1 dag geleden
1 dag geleden
Een kwart eeuw geleden stapten oprichters Dian van Kattendijke en Herma de Wit uit de wereld van de grootbank. Zonder gouden handdruk en met de stevige overtuiging: het kan anders, eerlijker en dichter bij de klant. Sommige klanten volgen meteen. “In mijn portefeuille zitten mensen die ik al 35 jaar begeleid,” vertelt Dian. Dat zegt alles over de relatie: persoonlijk, hecht en gebaseerd op vertrouwen. Niet vluchtig, maar voor de lange termijn. Transparantie, continuïteit en aandacht. Dat zijn de waarden die het bedrijf groot hebben gemaakt. Fred herinnert zich nog goed hoe klanten bij de bank hem vroegen: “Als je weggaat, mag ik dan met je mee?” Terwijl hij daar zelf nog niet eens aan dacht.
Gestaag groeien
Het motto ‘Gestaag groeien naar vermogen van formaat’ geldt al jaren voor het bedrijf. Geen snelle jongens, geen wilde sprongen in crypto of in een andere, nieuwe tulpenmanie. Maar wel planmatig beleggen, met oog voor risico en rendement en vooral: oog voor de mens achter het vermogen. Voor de lange termijn. “We maken gebruik van de Bloomberg database”, vertelt Dian. Dat is een wereldwijd systeem dat directe en historische financiële gegevens, marktanalyses, nieuws en handelsmogelijkheden biedt voor financiële professionals en instellingen. “We verspreiden kapitaal wereldwijd, over sterke regio’s en bedrijven die iets tastbaars maken,” legt ze uit. “Tijd is onze vriend. Niet de timing,” vult Fred haar aan. Wie ooit in paniek de markt uit stapte, weet dat hij gelijk heeft. Het zijn lessen die klanten rust geven, ook als de koersen even dalen.Voorbeeld uit de praktijk
De financiële crisis van 2008, de verkiezing van Trump, coronajaren vol onzekerheid. Sequoia staat altijd naast zijn klanten. “Sommigen wilden in paniek hun beleggingen verkopen,” vertelt Fred. “Maar wie bleef zitten, zag de waarde weer stijgen.” Die lange adem maakt het verschil. En dat is precies de kracht van 25 jaar ervaring.Ondernemers en particulieren
De klantenkring is divers. Particulieren die zekerheid zoeken en ondernemers die gewend zijn zelf aan het stuur te zitten. Voor deze laatste groep is loslaten soms lastig. Fred glimlacht: “Wij laten zien wat er aan de horizon ligt. Hoe het vermogen doorgroeit, ook als het bedrijf ooit verkocht wordt.” Sequoia onderscheidt zich ook in de samenstelling van het team. “Veel van onze adviseurs zijn vrouw,” zegt Dian trots. “Dat zie je nog weinig in deze sector.” Ze lacht en voegt eraan toe: “Al zijn we ook blij met Fred en de andere heren in het team.”Reclame? Niet nodig
Het bedrijf heeft nooit groot ingezet op reclame. De beste ambassadeurs zijn onze klanten. “Toen het NOS-journaal ons in 2013 verzocht om een reportage te mogen maken over onze transparante aanpak, was dat de beste reclame die we ooit hebben gehad”, zo blikt Dian terug.Een kwart eeuw later
Nu, 25 jaar later, staat Sequoia Vermogensbeheer nog altijd pal voor zijn waarden. “De klant is onze werkgever,” aldus Fred. “Veel organisaties zeggen de klant centraal te zetten. Wij doen het écht. En dat merken onze klanten.”Wilt u ook gestaag uw vermogen laten groeien? Kijk voor meer informatie op: Sequoia Vermogensbeheer of bel 088 - 205 79 79.
Op de hoogte blijven van onze updates?